Δεν θα επιμείνει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά στην προσπάθειά του να ιδρύσει ναυπηγείο στο Πέραμα. Τα χέρια έδωσαν χθες o πρόεδρος του ΟΛΠ Γιου Ζενγκάνγκ με τους προέδρους των εργοδοτικών Ενώσεων της ναυπηγοεπισκευής προκειμένου να μην προχωρήσει το σχέδιο για την αλλαγή χρήσης της ΝΕΖ.
Όπως μας είπε ο πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ Βασίλης Κανακάκης, σε συνάντηση που είχαν, μαζί με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος Θεολόγο Κατσουλάκη και τον πρόεδρο της Ένωσης Μηχανουργών Πειραιά Φώτη Πράσινο, με τον κ. Ζενγκάνγκ, τους δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι θα τηρήσουν όλα όσα προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης που έχει συνάψει ο ΟΛΠ (Cosco) με το Ελληνικό Δημόσιο.
Μάλιστα την επόμενη εβδομάδα αναμένεται συνάντηση ανάμεσα στη διοίκηση του ΟΛΠ, τους φορείς της ναυπηγοεπισκευής, και τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, προκειμένου να συμφωνηθεί ο διαδικαστικός τρόπος βάσει του οποίου θα δεσμευτεί νομικά ο κινεζικός όμιλος ότι δεν θα επιχειρήσει στο μέλλον να ιδρύσει ναυπηγείο στο λιμάνι.
Τώρα που συμφώνησε με τους ναυπηγοεπισκευαστές, η cosco θα ξεκινήσει ζυμώσεις για να προχωρήσει τον 4ο προβλήτα. Αυτό τους ενδιαφέρει. Άλλωστε ήταν και το ζητούμενο που θέλησε να περάσει μέσω του master plan πριν από μερικούς μήνες αλλά «πάγωσε» λόγω των αντιδράσεων των τοπικών κοινωνιών.
Η άτυπη για την ώρα συμφωνία δεν αποκλείεται να επαναφέρει στο τραπέζι το «παγωμένο» θέμα του master plan του Οργανισμού για την τέταρτο προβλήτα που προσλαμβάνει πλέον στρατηγικής σημασίας διάσταση καθώς η ανάπτυξή του θα διασφαλίσει την πρωτιά του λιμανιού στην κατάταξη των Μεσογειακών λιμένων, θα ανοίξει το δρόμο για διεκδίκηση μιας εκ των τριών πρώτων θέσεων στην Ευρωπαϊκή κατάταξη αλλά και μία ακόμη καλύτερη θέση ενδεχομένως στην εικοσάδα της παγκόσμιας κατάταξης (25ος τώρα).
Σύμφωνα με εκτιμήσεις η ανάπτυξη του εν λόγω προβλήτα θα δημιουργήσει το αναγκαίο πεδίο πρωτίστως για την αύξηση των θέσεων εργασίας εντός και εκτός ΟΛΠ δεδομένου ότι η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τόσο του container όσο και του car terminal θα σηματοδοτήσει την ανάπτυξη των δράσεων της εφοδιαστικής, η «επιβίωση» της οποίας συναρτάται απόλυτα με τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται στο εμπορικό λιμάνι.