Ένας Γάλλος με την κόρη του αγνοούνται μέχρι σήμερα από το ναυάγιο του Sea Diamond που συνέβη στις 5 Απριλίου του 2007 μετά πρόσκρουση του ομώνυμου κρουαζιερόπλοιου της εταιρείας «Louis Hellenic Cruises» σε ξέρα στον όρμο των Φηρών της Σαντορίνης και κατέληξε στην καταπόντισή του στον όρμο του Αθηνιού, 10 χιλιόμετρα πιο μακριά από το σημείο της πρόσκρουσης.
Tο «Sea Diamond» μετέφερε συνολικά 1163 επιβάτες και 391 μέλη πληρώματος.
H πλοιοκτήτρια εταιρεία εισέπραξε από την ασφάλεια το ποσό των 55 εκατομμυρίων δολαρίων για ολική απώλεια του πλοίου. H Louis plc ανακοίνωσε στις 7 Νοεμβρίου 2007 ότι το εν λόγω ποσό, στην ολότητα του, έχει δαπανηθεί για την αποπληρωμή δανείων που σχετίζονταν με την αγορά και ανακαίνιση του κρουαζιερόπλοιου
Ο Άρειος Πάγος επικύρωσε τις ποινές που είχαν επιβληθεί στον πλοίαρχο και τον εκπρόσωπο της ναυτιλιακής εταιρείας για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου.
Aπό το Τριμελές Εφετείο Πειραιά το 2013 τρία άτομα είχαν καταδικαστεί για το επίμαχο ναυάγιο. Πρόκειται για τον πλοίαρχο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, τον γενικό διευθυντή της εταιρείας Core Marine Limited (υπό την τεχνική διαχείριση της οποίας ήταν το Sea Diamond, ως θυγατρική της Louis Cruises) και τον ανθυποπλοίαρχο αξιωματικό υπηρεσίας – Γέφυρας.
Στην συνέχεια τα τρία αυτά άτομα άσκησαν αναίρεση στον Άρειο Πάγο, όπου το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου με την υπ’ αριθ. 63/2105 απόφασή του αναίρεσε μερικά την εφετειακή απόφαση και παρέπεμψε να δικαστούν και πάλι στο Εφετείο Πειραιά για πλημμελήματα τρία άτομα.
Η υπόθεση δικάστηκε για δεύτερη φορά στο Τριμελές Εφετείο Πειραιά και τα τρία αυτά άτομα καταδικάστηκαν και πάλι με μικρότερες όμως ποινές.
Ειδικότερα, καταδικάστηκαν κατά συγχώνευση, ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου σε 36 μήνες φυλάκισης, ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων στόλου της εταιρείας Core Marine Limited σε ποινή φυλάκισης 24 μηνών και ο ανθυποπλοίαρχος αξιωματικός Γέφυρας σε ποινή φυλάκισης 21 μηνών. Στην συνέχεια άσκησαν και πάλι αναίρεση στον Άρειο Πάγο.
Το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου, με νέα απόφαση οριστική του απέρριψε την αναίρεση του πλοιάρχου και του εκπροσώπου της επίμαχης εταιρείας, κρίνοντας ότι η εφετειακή απόφαση έχει πλήρη, ειδική, εμπεριστατωμένη και σαφή αιτιολογία όπως απαιτεί τα Σύνταγμα. Έτσι, επικύρωσε τις ποινές που είχαν επιβληθεί από το Εφετείο τη δεύτερη φορά. Όμως, ο Άρειος Πάγος έκανε δεκτή την αναίρεση του ανθυποπλοιάρχου και έπαυσε οριστικά η σε βάρος του ποινική δίωξη, με το σκεπτικό ότι εφόσον βρισκόταν στην γέφυρα ο πλοίαρχος την ευθύνη του πλοίου την είχε εκείνος (πλοίαρχος).
Το κουφάρι του Sea Diamond «κρέμεται» μέχρι σήμερα γαντζωμένο από την προπέλα σε βράχο, από όπου εκτιμάται πως αναπόφευκτα θα κυλήσει πολύ βαθύτερα, συντελώντας πιθανώς σε αύξηση της ρύπανσης αν τραυματιστεί το κουφάρι του.
Πηγή: thecaller.gr