Αναβρασμός για ακόμη μια φορά επικρατεί στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, με την «τακτική» της COSCO.
Μέχρι και τη Πέμπτη (και παρά τις προφορικές δεσμεύσεις των Κινέζων) δεν είχε υπογραφεί το σχετικό συμφωνητικό ανάμεσα στη διοίκηση του ΟΛΠ και τους εκπροσώπους των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων, που στη συνέχεια θα έπρεπε να επικυρωθεί από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και στο οποίο θα αναγραφόταν ρητώς η δέσμευση ότι “η COSCO ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΙΔΡΥΣΕΙ ναυπηγείο στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά”.
Πρόκειται για ένα θέμα που εδώ και καιρό έχει προκαλέσει εντονότατες αντιδράσεις σε φορείς των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων που είδαν το σενάριο «αφανισμού» μπροστά στα μάτια τους και το απέτρεψαν προχωρώντας σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
Θυμίζουμε, ότι τον περασμένο Ιούνιο οι φορείς των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων του Πειραιά είχαν πραγματοποιήσει μια δυναμική κινητοποίηση στην πύλη Περάματος και έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας, ενώ αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος και της Ενωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά πήγε στα γραφεία του ΟΛΠ για να ξεκαθαρίσει το θέμα.
Στον πρόεδρο του ΣΕΝΑΒΙ κ. Βασίλη Κανακάκη, αλλά και στους άλλους προέδρους των επιχειρήσεων κ.κ.Θεολόγο Κατσουλάκη και Φώτη Πράσινο, δόθηκαν διαβεβαιώσεις από τον πρόεδρο της COSCO κ.Ζενγκάνγκ, ότι θα τηρήσουν όλα όσα προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης που έχει συνάψει ο ΟΛΠ (Cosco) με το Ελληνικό Δημόσιο και ότι ο κινεζικός όμιλος δεν θα επιχειρήσει στο μέλλον να ιδρύσει ναυπηγείο στο λιμάνι.
Συμφωνήθηκε μάλιστα ο «διαδικαστικός τρόπος», που θα κλειδώσει και νομικά αυτή η προφορική δέσμευση, βάσει ενός κοινού συμφωνητικού το οποίο θα φέρει και την υπογραφή του Υπουργού Ναυτιλίας.
Ωστόσο, από τον Ιούνιο μέχρι σήμερα οι υπογραφές δεν έπεσαν. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι των επιχειρηματικών ενώσεων, λόγω της συγκεκριμένης καθυστέρησης, βρίσκονται σε αναβρασμό και δηλώνουν ότι εάν τις επόμενες ημέρες δεν παραλάβουν στα χέρια τους το σχετικό συμφωνητικό, θα ξεκινήσουν δυναμικές κινητοποιήσεις!
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ, την Παρασκευή θα γίνει ένα κρίσιμο ραντεβού «ξεκαθαρίσματος» με τους εκπροσώπους της COSCO.
Η απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας στην Εφημερίδα μας
Θυμίζουμε, ότι πριν λίγους μήνες, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης απάντησε για το μείζον αυτό θέμα σε ερώτηση του εκδότη της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ Απόστολου Καραμπερόπουλου ξεκαθαρίζοντας πως τα έργα που θα γίνουν θα είναι αυτά που έχουν εγκριθεί με το master plan «κλείνοντας» έτσι την πόρτα για δημιουργία ναυπηγείου στο Πέραμα από πλευράς COSCO.
Το ξεκάθαρο μήνυμα του ΣΕΝΑΒΙ
Να θυμίσουμε επιπλέον, ότι ο πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ κ. Βασίλης Κανακάκης από τις αρχές Ιουνίου είχε ξεκαθαρίσει τη θέση του σε διαδικτυακή συνέντευξη, μιλώντας στους Τάκη Μαυρέα και Απόστολο Καραμπερόπουλο, προμηνύοντας «θύελλα» αν η κυβέρνηση δεν έχει ανοιχτά αυτιά να ακούσει την αγωνία των επιχειρήσεων, των εργαζομένων αλλά και του κόσμου μέσα και πέριξ του μεγάλου λιμανιού.
Με την πλάτη στον τοίχο η COSCO
Για την COSCO πάντως, η κατάσταση είναι μονόδρομος! Γεγονός είναι πως εάν υπογραφεί αυτό συμφωνητικό, τότε οι ΚΙΝΕΖΟΙ εγκαταλείπουν το σχέδιό τους και επικεντρώνεται πλέον αναγκαστικά στον επόμενο στόχο τους, που είναι δεν είναι άλλος από την ίδρυση της του 4ου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά (Κερατσίνι, περιοχή «Σκλαβενίτη»), που και αυτό όμως συναντά τις ισχυρές αντιδράσεις τοπικών φορέων. Γι’ αυτό το θέμα, όπως είχαμε γράψει, ασκούνται το τελευταίο διάστημα ισχυρές πιέσεις προς την Κυβέρνηση, υπό τη μορφή «διπλωματικών καλών πρακτικών»…
Τα άλλα ανοιχτά «μέτωπα»
Και όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που οι ΚΙΝΕΖΟΙ έχουν δημιουργήσει πολλά ανοιχτά μέτωπα στην ευρύτερη περιοχή όπως: Η επέκταση του 4ου προβλήτα στην Πειραϊκή, οι υποχρεωτικές επενδύσεις του Master Plan, η κατάσταση με τον περιβάλλοντα χώρο γύρω από τον Τύμβο των Σαλαμινομάχων, ο 4η προβλήτας containers, τα ναυπηγεία στη Ζώνη και προσφάτως… η δέσμευση για μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στον Πειραιά.