Aναλυτικός και εμπεριστατωμένος ήταν ο πρώην περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός, ο οποίος διατύπωσε το προφανές, ότι ο Μεγάλος Περίπατος είναι «ένα μεγαλεπήβολο έργο που ξεκινά ανάποδα».
Ο κ. Σγουρός τόνισε ότι –αν είναι δυνατόν για έργο τέτοιας εμβέλειας!– «δεν υπάρχουν πλήρεις κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές μελέτες για το έργο και, φυσικά, ούτε και οι σχετικές εγκρίσεις», ενώ επεσήμανε ότι «η Πανεπιστημίου δεν είναι δημοτικός δρόμος, καθώς η εποπτεία και η ευθύνη συντήρησής της ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής».
Οσο για τον πολυδιαφημισμένο ποδηλατόδρομο της Πανεπιστημίου, ο κ. Σγουρός ερώτησε το εξής απλό: «Μια λωρίδα μετατρέπεται σε ποδηλατόδρομο από το Σύνταγμα μέχρι την Ομόνοια χωρίς να συνδέεται με άλλο δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Τι εξυπηρετεί να κουβαλήσει κάποιος το ποδήλατο στο Σύνταγμα να πάει μέχρι την Ομόνοια και μετά να το μεταφέρει –πώς;– στο σπίτι του; Αλλωστε τα πεζοδρόμια στην Πανεπιστημίου είναι υπερ-επαρκή για τους πεζούς. Τι πραγματικά θα ωφελήσει η περαιτέρω διαπλάτυνση;».
Το σχόλιο του κ. Σγουρού για την Πανεπιστημίου και τον Μεγάλο Περίπατο ήταν το εξής: Ο «μεγάλος περίπατος της Αθήνας», όπως ονομάστηκε η ενοποίηση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, ξεκινά με τους χειρότερους οιωνούς. Χωρίς να είμαστε αντίθετοι με το σύνολο του έργου και καθώς το ζήτημα δεν απασχόλησε το Περιφερειακό Συμβούλιο, σημειώνουμε και καταθέτουμε στον δημόσιο διάλογο τις διαπιστώσεις και ενστάσεις μας. Πρώτον και κυριότερον: Δεν υπάρχουν πλήρεις κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές μελέτες για το έργο και φυσικά ούτε και οι σχετικές εγκρίσεις. Με αφορμή το πρόβλημα του κορονοϊού αποφασίστηκε ο περιορισμός των λωρίδων κυκλοφορίας στην οδό Πανεπιστημίου. Με τον τρόπο αυτό στραγγαλίστηκε η κυκλοφορία των οχημάτων, ταλαιπωρώντας χιλιάδες οδηγούς.
Η Πανεπιστημίου δεν είναι δημοτικός δρόμος! Η εποπτεία και η ευθύνη συντήρησής της ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής. Αλήθεια, μέσα από ποιες διαβουλεύσεις και διαδικασίες και με ποιο νομικό έρεισμα ο κ Πατούλης εκχώρησε την αρμοδιότητα του στον δήμαρχο Αθηναίων; Αραγε τώρα ποιος έχει την ευθύνη συντήρησης όλου του δρόμου ή στην απευκταία περίπτωση ατυχήματος, ποιος επιλαμβάνεται; Η ενοποίηση θα έπρεπε να ξεκινήσει από τους δρόμους αρμοδιότητας του δήμου, όπως τη Μητροπόλεως, την Αθηνάς, την Πατησίων. Να μελετηθούν οι επιπτώσεις στην κυκλοφορία και ιδιαίτερα πώς επηρεάζεται η Πανεπιστημίου. Επίσης έμφαση θα έπρεπε να δοθεί στις υποβαθμισμένες παρυφές του κέντρου των Αθηνών όπου υπάρχουν διαχρονικά προβλήματα γκετοποίησης και παραβατικότητας.
Μια τελευταία παρατήρηση για την οδό Πανεπιστημίου. Μια λωρίδα μετατρέπεται σε ποδηλατόδρομο από το Σύνταγμα μέχρι την Ομόνοια χωρίς να συνδέεται με άλλο δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Τι εξυπηρετεί να κουβαλήσει κάποιος το ποδήλατο στο Σύνταγμα να πάει μέχρι την Ομόνοια και μετά να το μεταφέρει –πώς;– στο σπίτι του. Αλλωστε τα πεζοδρόμια στην Πανεπιστημίου είναι υπερ-επαρκή για τους πεζούς.
Τι πραγματικά θα ωφελήσει η περαιτέρω διαπλάτυνση; Η παράταξή μας θεωρεί ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση η σκέψη το ιστορικό κέντρο της Αθήνας να γίνει ένας ενοποιημένος τόπος μιας ωραίας βόλτας, να μην ξεχνάμε όμως ότι κυρίως είναι τόπος εργασίας και πρέπει όσοι εργάζονται να εξυπηρετούνται χωρίς να ταλαιπωρούνται. Να μην ξεχνάμε επίσης ότι υπάρχει και το ένα μεγάλο, υποβαθμισμένο τμήμα της Αθήνας που περιμένει εδώ και χρόνια παρεμβάσεις για την αναζωογόνησή του και στην κατεύθυνση αυτή έχουμε καταθέσει εδώ και χρόνια τις δικές μας προτάσεις.